dimarts, 29 de desembre del 2009

Conclusió GITIC

Amb aquest post tanco les intervencions al bloc pel que fa a l’assignatura de GITIC.
¿ Què puc dir-ne? El procés ha estat molt enriquidor. Setmanalment, el bloc
m’ha servit per consolidar els coneixements adquirit a classe, mitjançant exercicis proposats, comentaris sobre notícies d’actualitat, reflexions...

Cal a dir que el ritme ha estat una mica atrafegat. Tot i així m’ha servit per millorar el meu coneixement sobre les TIC. Mai havia creat un bloc i crec que aquest està prou bé!.
M’he engrescat a esbrinar com afegir-hi links, calendaris, rellotges...
Procurava enriquir cada entrada amb gifs animats i usar els programes i recursos estudiats a classe quan era adient.

Inicialment anava una mica perduda, les primeres setmanes vaig treballar més del compte, ja que consultava al blink els exercicis a fer però no clicava en l’explicació d’aquets ( no era conscient que en fer-ho s’ampliava la informació). És per això que hi ha exercicis “especials”. Per exemple en llegir “Dur a terme una presentació de diapositives”. Vaig cercar amb quin programa podia fer-la, amb quin altre penjar-la, fotografies..... i hi vaig penjar una presentació de diapositives amb música i tot. Veia una mica excessiu haver de cercar amb quins programes dur a terme els exercicis proposats pel que fa a temps invertit en cercar-los però prou útil.
Finalment, arrel d’un comentari a classe i veient que els meus exercicis eren "diferents", una companya va indicar-me que clicant sobre aquests s’ampliava la informació. ¡ Quina d’hores hagués estalviat estant al cas!

Ha estat molt profitós aprendre programes de suport com el Cmaptools, endinsar-se en el PowerPoint, conèixer el DotSub, etc. Però a banda d’aquets serveis i programes, l’assignatura ens ha ofert la possibilitat de ser una mica més conscients, no només dels recursos que ofereixen les TIC, sinó també de la influència d’aquesta en la nostre societat, de les seves funcions i les seves limitacions. Mitjançant, principalment el treball de la blogosfera, la vikipèdia o la conferència de la Web 2.0.

El que més m’ha agradat ha estat poder dur a terme curtmetratges, ja que el tema audiovisual m’interessa molt i mai havia tingut la opció de treballar-lo a classe.

En conclusió, l'assignatura i el procés d'el·laboració del bloc ha estat per amí d'allò més enriquidor.

He treballat cadascuna de les meves entrades al bloc, pel que qualsevol d’elles hem seria útil pel que fa a la valoració. Però en destacaré 3.

1.- L'entrada de Territori
Perquè trobo que és una mostra dels recursos que he aprés a classe. A l’entrada hi penjo la feina que vaig fer-hi.
- El muntatge utilitzant el GoogleEarth i el Cmaptools.
- El curtmetratge realitzat fent referència a l’origen de les llegendes.
- I una presentació addicional amb SitePal per gaudir de la presentació al complert ( Cal a dir que donades les limitacions del programa en versió demo, he dividit el text en 2 i l'he editat junt després de fer una captura de pantalla)

2.- L'anàlisi de l'anunci Oh, Brother

Per la feinada que hem va donar analitzar els primers segons de l'anunci


3.- El curtmetratge Pòsits



Perquè va estar molt divertit dur a terme aquest exercici de narració audiovisual. I ens va dur moltes hores de feina, sobre tot en l'edició del video!

dimecres, 23 de desembre del 2009

Una iniciativa interessant

Estem submergits en un consumisme extrem, això es innegable. Però de tant en tant trobem iniciatives interessants per minvar-lo. És el cas d'aquest reportatge que vaig trobar a Internet, on es pretén frenar el consumisme d'aquests Nadals. Pot estar motivat per la crisi, trobo que es tracta d'una iniciativa interessant. Doneu-hi un cop d'ull!!




L'única pega és la contradicció a la que poden arribar els nens, si els pares d'un afirmen que en Rudolf s'ha fet mal i per això ha de demanar pocs regals metre els altres ho neguen.
Trobo que tots hauríem de recolzar aquesta iniciativa que cada 3 o 4 anys, algun fet fés que els nens haguessin de mesurar les seves peticions. Potser el primer any els sobtaria, però després seria normal. Que els mitjans de comunicació aportessin un fre al consumisme de tant en tant, seria un detall,no?

dimarts, 22 de desembre del 2009

Exposició Territori: Llegendes a Irlanda



Deixant de banda el resultat de l’exposició que vaig comentar ahir, us explicaré com estava organitzada.
Per parelles havíem de centrar-nos en un tema i desenvolupar una exposició amb suport audiovisual que tingués una durada de 6 minuts ampliable a 7.

Nosaltres vam triar l’origen de les llegendes a Irlanda i la seva influència en l’actualitat. I vam procurar utilitzar tots els recursos que poguéssim dels apresos a COED i TIC.

El treball es dividia en 3 parts:

1ª: Situació geogràfica d’Irlanda i origen de les llegendes.
Projectàvem un vídeo creat partint del programa de googleearth, afegint-hi imatges d’Irlanda i un cmaptools. Mentre feia l’exposició oral.
A continuació us adjunto el vídeo creat i un Sitepal. Si els cliqueu alhora podeu visualitzar com va estar l'exposició.







2ª: Exemplificació mitjançant un vídeo del possible origen d’una llegenda.
Aquest vídeo el vam rodar nosaltres.

Sinopsis: El protagonista, borratxo, seu. Es treu la beina perquè no el molesti i surt darrera d’una noia que veu al bosc. Perseguint-la cau, a terra, troba un penjoll i un crani. Espantat marxa corrents i arriba a casa. On fa una versió lliure dels fets per justificar el seu retard i l’absència de la beina.( Beina és la funda de cuir on es guarden armes de fulla:espases, ganivets..)

A continuació hi adjunto el vídeo perquè el pugueu gaudir



Volia fer alguns apunts. A la seva versió,el protagonista hi afegeix l’aparició de morts, d’una Banshee i una mà que li fa entrega del penjoll.
La història es desenvolupa el dia de Halloween, anomenat pels Irlandesos Samain. Segons la seva tradició, en aquella nit s’obria la porta que separava el món dels morts del dels vius. I aquests podien apropar-s’hi.
Els Irlandesos, van iniciar aquesta tradició, buidaven naps i hi col•locaven brases a dins per il•luminar-se. ( Al vídeo veiem com les dones estan buidant naps). Més endavant quan van emigrar a Amèrica van començar a utilitzar carbasses.

3ª: Influència de les llegendes al món actual. Pel que fa a:
- Tradicions
- Literatura, cinema i música
S’exposaven mitjançant un PowerPoint amb animacions.

Valoració de Territori


Avui he fet l’exposició del treball de territori. Podria definir el meu estat en sortir d’aquesta amb una paraula: Decepció

Per què?

- Perquè no es sentia el so del vídeo i havia treballat la recitació amb la seva referència. Sense ell, m’he accelerat per por de no ser-hi a temps, m’he desconcentrat i no he donat tota la informació

- Perquè la gent no s’ha adonat que el vídeo l’havíem fet nosaltres, tot i sortir-hi, creien que eren imatges extretes d’algun lloc i no l’han valorat

- Perquè la segona part, ha quedat poc fluida i incomplerta

En definitiva, perquè després de moltíssimes hores de feina, el resultat ha estat pobre, breu i inconnex. A la següent entrada al bloc, hi penjaré el vídeo realitzat i l’estructura perquè pugueu veure-la

dissabte, 19 de desembre del 2009

Per esdevenir un home llegit!




«No hi ha millor nau que un llibre per viatjar lluny.»

Emily Dickinson, poeta nord-americana (1830-1886)



A tots el que no conegueu la pàgina rodamots us convido a gaudir-ne. Es tracta d'una pàgina on diàriament analitzen un mot. Funció i etimologia i usen exemples per a aclarir el significat. Indicant posteriorment l'origen del text, d'on ha estat extret.
Així,mica en mica, podem anar ampliant el nostre vocabulari i esdevenir homes i dones llegits. Trobo que és una pàgina fascinant. Us penjo un exemple de l'anàlisi que fan dels mots:

desconhortat
-ada (adj)

Mancat de conhort, desconsolat.
El contrari de desconhortar és conhortar o aconhortar.
[Etimologia — De desconhortar, de conhortar, del llatí vulgar conhortare, clàssic cohortari, 'exhortar, animar', derivat d'hortari, 'animar, estimular.]

Quan feia, ric d'infància, a clar de nit, mentre la gent dormia ja, el pessebre, amb palpadores mans de cec, absort, posava tous de molsa humida als junts dels suros nets i veia clar paisatge. Ara que intento, vell i pobre, fer, desconhortat, nit closa ja, el poema, bròfec, nuós, amb mans tremolejants, poso llacunes de silenci trist, mot rere mot, i miro la tenebra.

Joan Vinyoli, «Mot rere mot», dins A hores petites (Barcelona: Crítica, 1981)

TIC TAC, camí al futur



He estat cercant notícies actuals referent a les TIC i he trobat coses força curioses.
Les dues que m'han cridat més l'atenció són aquestes:



Un forn microones en el que podem veure vídeos del youtube a la pantantalla, mentre esperem a que s'escalfin els aliments. La pantalla LCD mesura 10',4 polzades i es troba a la porta d'aquest. El proptotip es diu Castoven YouTube i ha estat desenvolupat per dos investigadors de la universitat de Keio a Japó.

Sincerament, ho trobo una mica excessiu,no?. Crec que es pots esperar sense ordinador. O al menjador, utilitzant-lo, però que aquest arribi fins i tot als electrodomèstics...

Per contra aquest altre prototip m'encanta. Es tracta de la Lucet. Una llum amb panells solars amb 2 característiques que la distingeixen de les habituals:

1a S'ha dissenyat per poder-se adherir a les finestres.

2a Funciona amb piles recarregables normals.

Jo crec que aviat les veurem enganxades a tot arreu!

divendres, 11 de desembre del 2009

Més debats i recitacions!!






Una setmana més hem dut a terme les recitacions i debats a classe de COED. Cal dir que el nivell està augmentant molt!!

Les recitacions que més m'han agradat han estat 2 contes.
Una versió de la princesa i el gripau. D'un llibre anomenat: "Cuentos infantiles políticamente correctos" que ha estat divertidíssima. I un conte Africà que explica l'origen de l'aspecte dels cocodrils.

A banda de les recitacions s'han dut a terme 2 debats:
- Religió a les aules
- Ús de les noves tecnologies a l'educació infantil

El primer debat és el que més m'ha agradat dels que hem vist fins ara. Estava molt ben argumentat i els integrants dels grups es dirigien directament al públic, sense fulls de suport ni anotacions. Semblaven veritables polítics! Fins i tot m'he posat a aplaudir espontàniament quan un dels seus membres ha argumentat...
Felicitats, nois!

El segon debat l'ha dut a terme el meu grup!
Estàvem força nerviosos però crec que ho hem fet prou bé. Personalment m'encarregava de les conclusions. Us escric un fragment de la meva argumentació a veure què us sembla:


Al s.XIX quan va inventar-se el ferrocarril, es deia que moure’s tant ràpid, a 30 Km/hora podia ser perjudicial per la salut. A principis del s.XX es van preocupar dels efectes negatius que podien causar les bombetes

Si l’aplicació de la tecnologia, de les TIC en el currículum infantil, us causa rebuig. Si ja heu emès un judici negatiu en veure la temàtica del debat. Potser hauríeu de plantejar-vos, ¿ té una explicació lògica? o es tracta d’un perjudici més com ara el del ferrocarril o la bombeta.




Phillips 6x6


Avui a classe hem dut a terme la dinàmica de grups Phillips 6x6

Funcionament:


* 6 qüestions a resoldre en 6 minuts
* Grups de 6 amb un secretari rotatiu
* Es formula la pregunta i es debat en cada grup durant 6 minuts. El secretari pren notes a l'ordinador per poder-les recollir en acabar la sessió.
* Al cap dels sis minuts es posen en comú durant uns 10 minuts. Cada secretari exposa la reflexió del seu grup.

En el nostre càs hem fet 5 preguntes i grups de 5. Érem el grup 1.

Membres grup: Salva, Anna, Núria, Sara i jo, la Rebeca

Aquests són els temes que hem tractat i les respostes suggerides.

DIGITALITZACIÓ:

Procés de conversió de la informació analògica: video, àudio, imatge, etc. En bits. És a dir, llenguatge binari. Per tal que sigui entés per una computadora.

MULTIMÈDIA:

És un sistema que utilitza múltiples mitjans d'expressió ( textos, imatges, arxius d'àudio).

TIC:

Acrònim de: Tecnologia de la Informació i la Comunicació.

EXEMPLES DE LES POSSIBILITATS DE LA INFORMACIÓ DIGITALITZADA:

Podem visualitzar-la en una pantalla
Imprimir-la
Pot ésser enviada o consultada a través d'internet
La podem manipular
Reproduir infinites vegades sense perdre qualitat
Copiar
Compartir
Combinar, creant un document multimèdia
Podem etiquetar-la i guardar-la
--------------------------------------------------------------------------
LLENGUATGE AUDIOVISUAL I MASS MEDIA:

QUÈ S'ENTEN PER LLENGUATGE AUDIOVISUAL?

És aquell tipus de comunicació que utilitza la combinació de suports de sò, vídeo o imatge per comunicar una idea. Per que sigui percebut simultàneament


SEMBLANCES I DIFERÈNCIES AMB EL LLENGUATGE VERBAL

Semblances:

En ambdós trobem un emissor, codi, canal, context i receptor
Es perceben per la oïda

Diferències:
Es percep tant per l'oïda com per la vista
Pot ser multimèdia
El llenguatge AV, ofereix noves formes d'entendre el llenguatge. Una visió subjectiva basada en plans, angles, colors, músiques.. ( Per exemple en els anuncis)
El llenguatge AV és sintètic ( es percep de cop) i el verbal analític
El verbal requereix un procés d'aprenentatge, l'AV no

RELACIONEU-HO AMB LA INFLUÈNCIA EDUCATIVA DELS MASS MEDIA

Els Mass Media (TV, internet..) donades les característiques dels medis AV reforcen els conceptes treballats a l'escola. Tenint en compte que a l'escola sovint, utilitzem només el llenguatge verbal.

----------------------------------------------------------------------------------------
INTERNET. HIPERTEXT. XARXES DE CONEIXEMENT

QUÈ S'ENTÉN PER HIPERTEXT?


Un text o document que està enllaçat amb d'altres. Auqests enllaços formen una xarxa

RELACIONA-HO AMB EL CONCEPTE "XARXA DE CONEIXEMENT"

El conjunt d'enllaços consolida finalment una cadena de coneixements
Un exemple en són la blogosfera o la wikipèdia

-------------------------------------------------------------------------------------------

SOCIETAT DIGITAL. WEB 2.0

EXPLICA EL CONCEPTE DE WEB 2.0
JUSTIFICA PER QUÈ LA WIKIPÈDIA I EL FACEBOOK SÓN RECURSOS DIRECTAMENT DELACIONATS AMB AQUEST CONCEPTE

Semblances i diferències entre facebook i wikipèdia

-Xarxa d'usuaris
- Xarxa de continguts

RECURSOS TIC PER A L'APRENENTATGE: METÀFORES

CMaptools
- Caixa d'eines, em facilita la creació d'un mapa conceptual
- Tutorial
Pel que fa a la propia pàgina d'ajuda del programa que ens facilita l'enteniment d'aquest
També faria aquesta funció si l'uso per exposar la informació a uns alumnes

Teachertube

Farm Ville ( Joc del facebook)
Simulació, mitjançant les teves accions hi ha reaccions

APRENENTATGE COL·LABORATIU

EXPLICA QUÈ ÉS UN PROJECTE TELEMÀTIC I JUSTIFICA DE QUINA MANERA PERMET APROFITAR ELS AVANTATGES DE L'APRENENTATGE COL·LABORATIU

Com aquest últims punt no els hem acabat, els afegiré més endavant amb una entrada nova al blog.

------------------------------------------------------------------------------------------

La dinàmica Phillips 6x6 ha estat molt útil per a repassar conceptes treballats a classe.

Moodle 09

Avui he descobert el Moodle!!

Moodle és acrònim de: Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (Entorn d'Aprenentatge Dinàmic Orientat a Objectes i Modular), el que resulta útil principalment per programdors i teòrics de l'educació.

Moodle es distribueix coma software lliure, sota la llicència pública de GNU.

Promou una pedagogia constructivista social (col·laboració, activitats, reflexió crítica, etc.). La seva arquitectura i eines són apropiades per a classes en línia, així com també per complementar l'aprenentatge presencial. Té una interfície de navegador de tecnologia senzilla, lleugera, i compatible.

La instal lació és senzilla requerint una plataforma que suport PHP i la disponibilitat d'una base de dades. Moodle suporta els principals sistemes gestors de bases de dades.

S'ha posat èmfasi en una seguretat sòlida en tota la plataforma. Tots els formularis són revisats, les cookies xifrades, etc. La majoria de les àrees d'introducció de text (materials, missatges dels fòrums, entrades dels diaris, etc.) Poden ser editades usant l'editor HTML, tan senzill com qualsevol editor de text.


He conegut aquesta útil eina mitjançant la notícia del Moodle Moot 09
Una trobada que es fa anualment a diferents ciutats on s'hi ofereixen cursos, tallers, xerrades, debats. El Moodle 08 va estar a Barcelona!. Aquest any s'ha dut a terme a Madrid.
Programació
Si hi ha una nova edició a Barcelona, m'agradaria assistir-hi. Feu-hi un cop d'ull!



dissabte, 5 de desembre del 2009

WebQuest


Hem de cercar una WebQuest, enllaçar-la i valorar-la. I tú, saps què és una webquest?

Què és una WebQuest?

Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

Apartats d'una WebQuest:

- Introducció
- Les tasques
- El procés ( definir les activitats que es duran a terme)
- L'avaluació ( s'integra dins del propi procés d'aprenentatge. S'utilitza la rúbrica, cada grup s'evalúa en diferents aspectes).
- Les conclusions

WebQuest triada: Crear una cançò

En aquesta WebQuest es faciliten software i enllaços perquè els alumnes s'animin a crear una cançò.

- Introducció:

Compondre Música és una activitat creativa que ens comunica amb els altres tot expressant sentiments sonors. La Música forma part de la nostra vida. Segurament que quan l'escolteu, penseu que us agradaria escriure una cançó que parlés de tot allò que us interessa. Doncs ara, teniu la possibilitat de fer-ho, perquè aquesta WebQuest de Música us donarà moltes eines per a que poseu la vostra imaginació al servei de la Música

- Les tasques

La tasca consisteix en compondre una cançó

Teniu dues opcions per escollir:

  • Compondre per Opció MIDI
  • Compondre per Opció d'arxiu de so digital.

Per aquesta tasca us haureu de llegir atentament els arxius i prendre una decisió conjunta.

- El procés ( definir les activitats que es duran a terme)

Es formen grups de 3 a6 i es divideixen en: escriptors,compositors, músics/tècnics de so.

En cas de crear un midi han de:

1.- Escriure la lletra mitjançant un processador de texos.
2.- Composar lamúsica amb el programa Music Time
3.- Pujar-la a la webb del centre

En cas de crear un arxiu digitl hauran de:

1.- Escriure la lletra mitjançant un processador de texos.
2.- Composar lamúsica amb el programa Music Time
3.- Enregistrarer la cançó amb el programa Audacity, que proporciona un petit estudi de so. Però tenint en compte les precaucions que hauran d'aplicar.
4.- Enregistrar la cançòen un CD.

- L'avaluació ( s'integra dins del propi procés d'aprenentatge. S'utilitza la rúbrica, cada grup s'evalúa en diferents aspectes).

Es du a terme tenint en compte:
  • Selecció i assimilació de tota la informació.
  • Redacció coherent de la lletra.
  • Escriptura musical correcte sobre pentagrama.
  • Enregistrament de la cançó a 22.050 Hz, i 8bits , Mono.
Els alumnes s'avaluen mitjançant 2 rúbriques, la de l'aspecte musical: Rúbrica 1. I la del treball en grup: Rúbrica 2

- Les conclusions. Aquesta es la conclusió que trobem a la web:

Si ja heu aconseguit compondre una cançó, us felicito i us animo a que compongueu més cançons o alguna obra per a un conjunt instrumental.

Us podeu proposar fer un debat entre vosaltres de com us heu sentit amb els companys i les companyes, si la col·laboració us ha ajudat a fer millor el treball que heu realitzat a la WebQuest.

Penseu que podria ser molt interessant que els presentessiu i els expliquessiu com de bé us ho heu passat amb la Música. Fins i tot la podeu mostrar en una sessió musical al vostre IES.

No us oblideu de comptar amb el Departament de Tecnologia, perquè el/la professora d'Informàtica us posi la vostra cançó a la Web del Centre.

Trobo que aquesta WebQuest es molt encertada. La web es molt clara, disposa d'enllaços per descarregar els arxius necessaris per dur-la a terme i s'hi distingeixen molt bé els diferents apartats. M'ha agradat aprofundir en el concepe de la WebQuest.

divendres, 4 de desembre del 2009

Projecte Telemàtic





Ens han proposat desde GITIC cercar un projecte telemàtic interessant i exposar-lo. Però,

¿Què és un projecte telemàtic?

Una tasca escolar que es du a terme entre diverses escoles a través d’Internet. Té com a fonament la concepció socioconstructivista de l’ensenyament i l’aprenentatge. Es basa en les interaccions telemàtiques que es donen entorn d’un projecte o centre d’interès compartit amb altres escoles.

Els mestres de diferents escoles es posen d'acord per dur a terme activitats a través d'Internet, utilitzant el correu electrònic, fòrums, xats, i/o videoconferències per tal que l'alumnat pugui comunicar-se a partir de diferents temes i propostes.

D'aquesta manera el professorat i l'alumnat treballen de forma cooperativa, ja que, entre tots els membres participants es realitzen totes les activitats.

EXERCICI

Donades les dates en les que ens trobem, he trobat un projecte telemàtic de fa uns anys que m'ha semblat del tot encertat: El Projecte: “ Carta als Reis 2004” El projecte "Carta als Reis 2004" consisteix en un intercanvi a través del correu electrònic entre escoles de primària i instituts de secundària. On els nens de primària escriuen la carta als Reis utilitzant l’ordinador, després, l’envien a Orient per correu electrònic. Afegint-hi dibuixos per als Reis d’Orient, o el que els vingui de gust. En pocs dies, abans de les vacances de Nadal, reben un missatge amb una carta de Ses Majestats, en resposta a la que ells els han escrit. L'única cosa que desconeixen, és que els seus reis particulars hauran estat alumnes d'ESO de diversos centres de secundària.
Aquesta activitat, molt engrescadora tant pels nens i nenes de primària com pels "Reis", forma part del projecte "Aplicacions educatives d'Internet" becat per la Fundació Propedagògic.
Els objectius que cerca són:

Primària

Establir un primer contacte amb la comunicació, a través d'Internet i concretament del correu electrònic.

Escriure un petit text amb el processador de text Word.

Escriure una carta amb totes les seves parts diferenciades.

Descobrir diferents possibilitats de la llengua escrita com a eina de comunicació.

Secundària

Redactar una carta de resposta a una altra, amb totes les seves parts i fent esment del contingut de la carta rebuda.

Emprar un processador de textos per escriure i corregir.

Descobrir i valorar les possibilitats del correu electrònic per a la relació i la comunicació entre grans i petits.

Adoptar la personalitat d'un Rei Mag d'Orient.

Passar-s'ho bé escrivint.

Vegem-ne un exemple:

Estimats Reis d’Orient:

Em dic Alba i tinc 6 anys.

M'agrada jugar a Màgia Borràs i també a pintar amb uns polvos que bufes i surten i també és retolador.

Aquest any penso que m’he portat força bé, si algun nen em pega en lloc de tornar-me li dic a la senyoreta.

Us voldria demanar que em portéssiu

Tip i top, que són uns robots que els condueixes i et porten moltes coses

un joc de gameboy que es diu Mario

i una pokedex de la tres

BON NADAL



Resposta dels Reis:

Estimada Alba,

Hem rebut la teva carta, ens ha fet molta il·lusió, i el dibuix era molt maco.

Nosaltres estem d'acord amb tu, també pensem que t'has portat força bé, i estem orgullosos que no peguis els teus companys.

És per això que aquest any intentarem portar-te tot el que ens has demanat, però has de pensar que hi ha molts altres nens i nenes que també demanen altres coses i que en una nit és molt complicat poder anar per totes les cases. Tot i així, pensem que moltes de les coses que has demanat te les podrem fer arribar des d'Orient.

Esperem poder arribar a casa teva i poder veure com dorms.

Però venim des de molt lluny i arribarem molt cansats, així que t'agrairíem molt que ens deixessis un got de llet i unes galetes sobre la taula del menjador.

Sobretot vés a dormir d'hora, perquè nosaltres no podem venir fins que tu estiguis en un son ben profund.

T'enviem molts petons de part de tots tres des d'Orient.



Trobo que aquest projecte és força original i que se’ns dubte pot motivar molt als petits. Potser hi haurà projectes més complexes o útils, però trobo que mantenir la il·lusió en els petits es de les coses més maques que podem fer.



Conferència Web 2.0

Se’ns ha demanat que fem un resum dels punts més destacables tractats a la conferencia d’Internet 2.0 que va tenir lloc a la Setmana d’Activitats Extraordinàries de la universitat.

Donat que no vaig poder assistir-hi per raons mèdiques, he cercat informació sobre el concepte i he dut a terme una síntesi personal.

La Web 2.0 presenta una segona versió d’Internet. Originàriament els usuaris eren limitats i tenien una participació passiva. Els continguts a la xarxa, eren gestionats i penjats per un webmaster i els usuaris únicament podien visualitzar-los o descarregar-los. La Web 2.0 aporta, principalment una participació activa de l’usuari.

Vegem quins altres canvis ofereix:



- Els usuaris s’han multiplicat.

- La informació penjada a la red prové tant de webmasters com d’usuaris

- Els usuaris d’internet poden comunicar-se activament

- La informació penjada a la red amplia els seus recursos: imatges, videos, audios, textos, jocs..

- Es proposa software lliure de suport que permet compartir arxius

- Els usuaris poden participar de la informació, modificar-la, etc

Òbviament aquesta millora presenta certs inconvenients. Com ara la Infoxicació. La dubtosa veracitat de part de la informació cercada per falta de documentació de les fonts d’aquesta. Per això és molt important, en les nostres aportacions, deixar constància de les fonts!


A continuació deixo un link d'un Mapa conceptual en el que consultar alguns dels tipus i programes de suport que ofereix la web 2.0. Es tracta del mateix mapa que veureu a continuació, però val la pena descarregar-lo per acceddir als links i ampliar-lo visualment. ( A la descripció de Slideshare ja n'especifico l'orígen)

Per acabar, he incrustat aquest PowerPoint que descriu les aportacions de la web 2.0 i hi afegeix enllaços als programes. Trobo que és molt útil.
Escuchar, ver, escribir y crear en la Web 2.0
View more presentations from AnaBasterra.

Trobo que la web 2.0 ha estat un encert. Ha proporcionat moltíssimes eines tant d’educació, comunicació, informació, oci...

Ara només cal prendre certes mesures perquè la propera web. La 3.0 sigui encara millor. Alguna d’aquestes podrien ser: Cercar què “falla” a la web 2.0 per procurar millorar-la, innovar el contingut o procurar que es mantingui dinàmica



RECITACIÓ



Ahir va ser el "fatídic" dia en el que hem va tocar recitar. Tenia clar el que volia explicar, un conte, ja que amb la poesia no m’hi trobo còmode ( s’ha de fer molt bé!) i no conec gaires monòlegs. Vaig llegir un munt de contes per fer la tria però cap hem feia el pes: massa llarg, massa curt, no m’agrada el final, l’inici no hem convenç....

Fins que vaig trobar un a rondalla popular russa titulada: El peixet d'or. Que hem va semblar força simpàtica.


Abans de sortir davant del públic estava molt nerviosa, creia que hem quedaria en blanc. Però un cop allà, les paraules brollaven soles. I cal a dir que quan vaig veure que la classe responia vaig relaxar-me. Estic molt contenta!

Com van gravar la recitació, si no hem fa massa vergonya quan la vegi, la penjaré.

Trobo que ha estat una molt bona experiència, tant per veure els punts a millorar com per disminuir els nervis. Un cop siguem capaços de recitar sense gaires nervis en aquest ambient “desenfadat”, entre companys. Serà més senzill enfrontar-nos a d’altres públics.


dimarts, 1 de desembre del 2009

Aprenentatge i TIC

Diversos autors han fet propostes de categorització de l'ús de l'ordinador en els entorns educatius. Entre aquests autor podríem citar a Charles Crook que planteja quatre models d'ús i els formula en forma de metàfores. A través d'aquestes metàfores s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Aquests models serien:

En aquest exercici hem d'associar les experiències d'aprenentatge fetes a classe amb les 4 metàfores plantejades per Crook:


L'ordinador com a tutor

L'he relacionat amb l'activitat "Utillatge químic"
("Zona Clic" (http://clic.xtec.cat) activitat "Utillatge químic")

L'ordinador ens explicava de manera gràfica el nom de l'utillatge. També ens feia relacionar, escriure els noms. Es a dir, comprovava l'aprenentatge adquirit. I en cas deficitari, n'ampliava l'explicació.

Metàfora de la construcció:L'ordinador com a alumne.

Pràctica de la tortuga ( llenguatge Logo (http://es.wikipedia.org/wiki/Logo_(informática) )

Li explicàvem a l'ordinador mitjançant el llenguatge LOGO cóm crear figures.

L'ordinador com a simulador

Crayon Physics (http://www.crayonphysics.com/)

Canviant el la mesura de la pilota,la balança s'inclinava més o menys.
Aquest programa serveix per associar el concepte del volum i el pes. Reforçant conceptes de física.

L'ordinador com a eina

Dictat utilitzant el Word.

Es molt més senzill escriure mitjançant el processador de textos que a mà. Com a eina per subratllar etc, també ho és.