divendres, 21 d’octubre del 2011

Prezi Creative Commons


Linko un PREZI que he fet referent a les llicències Creative Commons.
Aquestes llicències permeten a l'autor cedir alguns dels drets d'explotació de l'obra associada a la llicència. Ja sigui ús, modificació...
Totes les llicències CC

- - Permeten la còpia o reproducció, la distribució i la comunicació de l'obra sempre que, com a mínim, se'n reconegui l'autoria.

- - Són d'àmbit mundial i no exclusives, i la cessió de drets que impliquen és sense dret a remuneració.

- - Deixen ben clars els termes de la llicència en copiar o distribuir l'obra. Finalment, afegir que

M'agradaria destacar que el projecte de les llicències no és un projecte acabat, sinó que sempre és viu.(Ara som a la versió 2.5) i que Creative Commons té altres projectes com, per exemple:

- CCMixter (http://ccmixter.org/), dedicat a la remescla d'obres musicals,

- Science Commons (http://sciencecommons.org/), que pretén adaptar el projecte de les llicències a l'àmbit de la recerca científica, per fer arribar el coneixement científic a tot arreu.

Cal saber que s'han creat eines específiques per indicar que els continguts d'una web estan subjectes a una d'aquestes llicències, com ara el connector (plugin) MozCC (http://www.yergler.net/projects/mozcc/), o s'han creat seccions específiques en alguns cercadors, com ara Yahoo (http://search.yahoo.com/cc). Aquest tercer format de la llicència no en limita l'ús a materials digitals, perquè els textos legals estan pensats per a continguts i no pas per a suports; per tant, una obra en paper o en format digital pot utilitzar la mateixa llicència.

Webgrafia:

Juan, Ignasi Labastida i. bid. [En línia] desembre / 2005. [Data: 13 / octubre / 2011.] http://www.ub.edu/bid/15labast.htm.

diumenge, 16 d’octubre del 2011

INSECTES PAL

Aquesta és una prova per tal de veure com es visualitza el pdf dels insectes pal

dissabte, 15 d’octubre del 2011

Diari TIC 14/10/2011



Avui mitjançant un joc hem treballat la lectura del 1r capítol del llibre La competència digital a l’educació primària.

S’han format 4 grups, cadascun havia de formular 4 preguntes a la resta. Si s’encertava la resposta sense consultar el llibre, es guanyaven 2 punts. Si ningú l’encertava, es deixava un minut per cercar la informació al llibre i el 1r grup que contestava correctament guanyava 1 punt. Si després del minut la resposta no s’encertava, el grup que havia formulat la pregunta guanyava 3 punts. ¡ Ha estat una dinàmica força divertida!

Després hem visualitzat i comentat algunes de les imatges d’escoles del futur. Hem valorat positivament sobre tot les infraestructures àmplies, il·luminades i els espais poc delimitats ( o únics) , flexibles, que afavoreixen la sociabilització. També s’ha parlat d’altres espais d’aprenentatge com ara els virtuals.

Hem enumerat alguns dels punts més importants que ha de tenir una unitat didàctica, donat que ja l’hem d’anar rumiant: triar i definir bé la metodologia a emprar, facilitar que el públic experiment... I pensar en que aprenem a partir de les emocions.

Us recordo novament que heu d’entrar al Deadline i escriure els membres del vostre grup, el tema i la data d’exposició!!

FEINA PENDENT:

Inscriure’s al Deadline

Anar treballant la unitat didàctica

Dia 19: Lectura del 3r capítol del llibre

Enviar relats d’aprenentatge

dijous, 13 d’octubre del 2011

PREZI

Dins del propi programa de PREZI hi ha un tutorial en castellà que és molt senzill i esclaridor.
Doneu-hi un cop d'ull!!

TUTORIAL

dimecres, 12 d’octubre del 2011

El meu primer Prezi! :)




Aprofitant que ens calia fer una reflexió/aportació referent al primer capítol del llibre: La competència digital a l'educació primària. He fet el meu primer prezi.

La veritat és que ha estat una feina una mica feixuga, sóc força lenta amb el programa... però el resultat m'ha agradat molt!

dissabte, 8 d’octubre del 2011

Diari TIC 07/10/2011


Avui hem dedicat la classe a la inciació a les PID
( Pissarres Interactives Digitals)
Hem començat jugant a jclics d' edu365, analitzat notícies de diaris i explorant el sistema solar. I hem acabat practicant l'escriptura lligada.
Al tractar-se d'una classe pràctica poc puc dir-vos... Només destacar algunes questions:

- Abans de rés cal graduar la pissarra, clicant al centre dels punts que es mostren a la pantalla
- Es pot pintar amb qualsevol objecte ( llapis, dit, olleres...). A la part inferior de la pissarra hi ha un suport per a llàpissos i s'hi marquen el colors d'aquests. Activant el sensor del color ( movent l'objecte a prop d'aquest), pintarem amb el color seleccionat.
- A la PDI s'hi apliquen productes genèrics, no calen programes especialitzats ( hi funcionen els jclic, el cercador, els processadors de textos...)
- Pots desar seleccions d'imatges o textos tractats al notebook

I...el més important. ¡¡Podem practicar a l'aula de TIC!! així que no tenim excusa ;)

Diari TIC 5/10/2011



Iniciem la classe amb algunes puntualitzacions respecte a la wiki:

- Com podem estar al dia de les noves intervencions?, visitant la opció: “canvis recents

- -Cal recordar la importància de citar les fonts d’informació

Després emplenem conjuntament el tema d’eines que emprem.

La Rocio menciona l’eina de Prezi, desconeguda per molts. Jo definiria aquesta eina com una barreja entre p.point i cmaptools que es desa on-line. Addicionalment permet ampliar paraules, imatges...és molt interessant!!. Com a estudiants de Blanquerna podem donar-nos d’alta amb llicència d’estudiants ( fent ús del mail de la facultat) i aconseguint opcions gratuïtes. A continuació adjunto un tutorial del programa per què el pugueu valorar millor ( tot i que no és gaire bó....). Personalment, trobo que és una molt bona eina que aviat utilitzaré.

Puntualitzacions:Frame, assenyala paraules /Path, add. : Amplia la paraula, hi fixa

Per acabar la classe, veiem més diapositives de eines que estem treballant

FEINA PER FER:

Veure video connectivistme, introduir-nos en el Sharisme