dimecres, 2 de novembre de 2011

Diari 28/10




Avui hem conegut una altra eina de la web 2.0 el Glogster. Una eina per crar pòsters digitals interactius ( hi pots inserir text, imatge, audio, vídeo o links a d’altres pàgines). És una eina molt senzilla que trobo que pot ser molt útil i atractiva pels alumnes.

Hem vist l’exemple del glog creat pel Jordi.

Us adjunto un tutorial del Glogster:


Després en Jordi ha comentat algunes eines i passos útils a seguir per tal de preparar la nostra intervenció. Com ara: consultar la bità del mestre TIC , el butlletic, xtex o Alexandria ( biblioteca de recursos digitals per a l’aula).

Hem conegut alguns dels projectes interessants que es duen a terme en xarxa com ara l’ iEARN project book (iEARN.CAT). I es que les TIC possibiliten engrescar als alumnes a participar en concursos de contes i d’altres experiències amb molt més abast i recursos que les ordinàries.

També hem parlat del codi QR, una imatge que sovint trobem en algunes web. Si et descarregues l’aplicació del codi i captures la imatge en qüestió, per exemple, amb un mòbil, aquest t’adreça automàticament a la pàgina. Cercant a internet he trobat que actualment té d'altres aplicacions molt interessants com ara, llegir prospectes....i...mireu el vídeo! ; )


Un altra eina interessant és el goggles. Fas una foto i la compara amb tot el q troba a la red. D'aquesta manera pot reconèixer un quadre o monument. Us adjunto un vídeo on parla d'això i d'un parell d'eines més:

Diari 21/10


Hem dedicat aquesta sessió a parlar del Moodle:

Una plataforma de formació en la que penjar diferents cursos. És un programa obert i gratuït creat des de un entorn pedagògic que crea entorns virtuals d’ensenyament i aprenentatge. Es basa en el constructivisme social, Ies propostes són socint col·laboratives i es centren en el diàleg entre els usuaris. Tot i que també pot incloure qüestionaris, lliçons, tasques, wikis, xats, etc. S’estructura en unitats de dies o temàtiques. I s’hi poden importar idiomes!

Per fer crear un moodle només cal:

- Descarregar el programa
- Instal·lar-lo en un espai web, en un servidor
- Crear plantilla

Se’ns ha facilitat accés a un curs. Podem registrar-nos com a usuari per fer-lo servir.
Destaco el curs aprenentatge moodle i que pots importar idiomes!!!

Diari 19/10




Durant la classe hem dut a terme un treball conjunt del 3r capítol del llibre: Miquel Àngel Prats ( coord.).La competència digital a l'educació primària. Barcelona : UOC, 2009.

o Hem enumerat els recursos o idees que hem trobat significatives i que esperem poder usar com a futurs mestres en aquest apartat de la wiki

Després hem après a usar les eines de citació del word. Molt útils per a facilitar la citació de bibliografia o webgrafia segons les diferents normatives. La que usem nosaltres és la ISO amb referència numèrica.

o Per inserir una cita hem d’anar a la pestanya: referències/inserir cita i completar la graella. A estil, haurem de triar: ISO referència numèrica. En acabar apareixerà un petit número.

o Un cop enllestit el text, article, treball.... allà on vulguis fer constar la bibliografia, selecciones: inserir bibliografia. (Ens sortirà la correspondència entre el número de citació i la bibliografia.

Recordeu que MAI podem posar un llibre a la bibliografia que no hàgim citat abans!
Usant la citació, el nostre criteri guanya validesa donat que es veu recolzat per d’altres autors o organismes oficials. La veritat és que descobrir aquesta eina m’ha emocionat!!, jo trigava molt a fer les bibliografies i ara serà molt més senzill :)

Es menciona el Moodle però el treballarem el proper divendres, el sharisme també.

Per acabar, hem visualitzat un vídeo que feia referència al sharisme: Copying is not theft ( copiar no és robar). I es destaca el fet de que a la cerca avançada del google hi ha la opció de respectar els drets d’autor, d’obtenir per exemple, només les imatges lliures.

També hem tingut una estona per començar a treballar la nostra intervenció.