dissabte, 8 d’octubre del 2011

Diari TIC 30/09/2011



Avui hem explorat els llibres digitals que a moltes escoles s’estan usant. Aquests, a banda d’oferir el contingut propi d’un llibre de text, mostren menús d’exercicis i nombrosos vídeos i animacions.

Aidicionalment, el portal escolar que hem vist, tenia links a l’horari i calendari escolar, així com a recursos útils per a l’estudiant com ara: l’ ocepedia, l’ enciclopèdia, l’ aulaelperiòdico, el planetalector.com, eureka, l’ institut d’estudis catalans...


Després hem parlat del twitter i ens hem fet un. Una de les diferències amb el facebook és que tens seguidors, no amics. Pots seguir a algú que no coneixes. D’altra banda els comentaris es guarden durant molt poc temps ( si es volen desar s’han d’usar serveis com twubs). Twitter té 119 milions d’altes anuals!.

Ens han presentat les accions bàsiques del programa ( com jo no l’he fet servir mai us les transcric)

Profile:
Following: a qui segueixes
Followers: els qui ens segueixen
Tweets: Afegits

Search: ( eines de recerca)
a l’esquerra: twits ( missatges que contenen la paraula que cerquem)
a la dreta: people ( usuaris)
listed: llistes d’usuaris
twitejar = piular (escriure missatges)
Reply: contestar públicament citant a la persona a la que contestes

Haster = # Serveix per cercar twits amb aquella paraula clau
Retweet: reenviar missatge llegit a tots els teus contactes

Després de parlar del twiter hem reprès l’anàlisi de la lectura del connectivisme.
D’on s’han destacat les següents idees clau:
- Abans s’afirmava q l’aprenentatge era una activitat individual, tot i que apreníem socialment.
- Es critica als educadors i la seva dificultat per adaptar-se a les TIC*
* Puntualitzem que el que és lent es la institució educativa
- El connectivisme és el fonament teòric de les habilitats d’aprenentatge
- L’aprenentatge generalitzat està tot seqüenciat i no aprenem així. Tot i que sí es útil disposar d’informació seqüenciada quan vols ampliar l’aprenentatge en un tema concret

-El currículum ha de ser negociat pels dicents. Freinet ja feia que els nens escrivissin sobre el tema que els interessava. Teòricament en el treball per projectes també és l’alumne qui tria la temàtica ( tot i que a la pràctica sovint se’ls motiva o a triar un tema q hem preparat)
-La classe depèn de l’interès didàctic


FEINA:

- Cercar una imatge de com serà l’escola, fotos d’aquesta escola del futur i penjar-la a la wiki

- Iniciar la lectura del llibre