diumenge, 25 d’octubre del 2009

Anàlisi d'anunci

A continuació, fent referència a la classe d'educació mediàtica. M'agradaria fer l'anàlisi del següent anunci:




Es tracta d'un anunci de rentadores que m'ha agradat molt.
És obvi que no es tracta d'un anunci de rentadores Standard. A primer cop d'ull podem dir que ofereix un model que té cura del medi ambient.

En el moment que s’inicia la rentada, l'interior de la rentadora es transforma en un ecosistema marí. La roba pren vida i s'hi passeja per l'interior. La música ens convida a submergir-nos-hi encara més, lenta però etèria. Crea certa fascinació.

L'aspecte delicat de la roba, ens fa pensar que té cura d'aquesta. La fauna marina, que "estima" el medi ambient ( i per tant, gastarà poca llum i poca aigua, tot i que a l'anunci n'hi hagi molta).

El fet que el mitjó,pateixi com un peix fora de l'aigua, ve a dir-nos que vol tornar a entrar-hi. I crec que la fascinació del nen pot significar que posar aquesta rentadora pot agradar a tota la família.

Quan s'engega la rentadora s'inicia el moviment de càmera. Com si amb la rentadora s'iniciés la vida. La càmera grava en subjectiu, fent que l'espectador s'impliqui més amb la fauna marina.De fet, inicialment, s'acosta a la rentadora amb un travelling in de moviment ràpid. Com si l'espectador s'hi capbussés a dins.

Un cop "dins l'oceà", el moviment s'alenteix, donant la sensació de passejar-hi amb tranquil·litat.

En el moment que perdem el subjectiu i tornem a la "realitat", la càmera queda fixada i inmòvil.

Qui posa la rentadora és la mare. Podem veure que vesteix un tratge pantaló, senzill però elegant. Té les mans ben cuidades però les ungles sense pintar. Així, es reforça la idea del producte; senzill (es fàcil d’usar), elegant però natural.