dimarts, 1 de desembre del 2009

Aprenentatge i TIC

Diversos autors han fet propostes de categorització de l'ús de l'ordinador en els entorns educatius. Entre aquests autor podríem citar a Charles Crook que planteja quatre models d'ús i els formula en forma de metàfores. A través d'aquestes metàfores s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Aquests models serien:

En aquest exercici hem d'associar les experiències d'aprenentatge fetes a classe amb les 4 metàfores plantejades per Crook:


L'ordinador com a tutor

L'he relacionat amb l'activitat "Utillatge químic"
("Zona Clic" (http://clic.xtec.cat) activitat "Utillatge químic")

L'ordinador ens explicava de manera gràfica el nom de l'utillatge. També ens feia relacionar, escriure els noms. Es a dir, comprovava l'aprenentatge adquirit. I en cas deficitari, n'ampliava l'explicació.

Metàfora de la construcció:L'ordinador com a alumne.

Pràctica de la tortuga ( llenguatge Logo (http://es.wikipedia.org/wiki/Logo_(informática) )

Li explicàvem a l'ordinador mitjançant el llenguatge LOGO cóm crear figures.

L'ordinador com a simulador

Crayon Physics (http://www.crayonphysics.com/)

Canviant el la mesura de la pilota,la balança s'inclinava més o menys.
Aquest programa serveix per associar el concepte del volum i el pes. Reforçant conceptes de física.

L'ordinador com a eina

Dictat utilitzant el Word.

Es molt més senzill escriure mitjançant el processador de textos que a mà. Com a eina per subratllar etc, també ho és.