dimarts, 29 de desembre del 2009

Conclusió GITIC

Amb aquest post tanco les intervencions al bloc pel que fa a l’assignatura de GITIC.
¿ Què puc dir-ne? El procés ha estat molt enriquidor. Setmanalment, el bloc
m’ha servit per consolidar els coneixements adquirit a classe, mitjançant exercicis proposats, comentaris sobre notícies d’actualitat, reflexions...

Cal a dir que el ritme ha estat una mica atrafegat. Tot i així m’ha servit per millorar el meu coneixement sobre les TIC. Mai havia creat un bloc i crec que aquest està prou bé!.
M’he engrescat a esbrinar com afegir-hi links, calendaris, rellotges...
Procurava enriquir cada entrada amb gifs animats i usar els programes i recursos estudiats a classe quan era adient.

Inicialment anava una mica perduda, les primeres setmanes vaig treballar més del compte, ja que consultava al blink els exercicis a fer però no clicava en l’explicació d’aquets ( no era conscient que en fer-ho s’ampliava la informació). És per això que hi ha exercicis “especials”. Per exemple en llegir “Dur a terme una presentació de diapositives”. Vaig cercar amb quin programa podia fer-la, amb quin altre penjar-la, fotografies..... i hi vaig penjar una presentació de diapositives amb música i tot. Veia una mica excessiu haver de cercar amb quins programes dur a terme els exercicis proposats pel que fa a temps invertit en cercar-los però prou útil.
Finalment, arrel d’un comentari a classe i veient que els meus exercicis eren "diferents", una companya va indicar-me que clicant sobre aquests s’ampliava la informació. ¡ Quina d’hores hagués estalviat estant al cas!

Ha estat molt profitós aprendre programes de suport com el Cmaptools, endinsar-se en el PowerPoint, conèixer el DotSub, etc. Però a banda d’aquets serveis i programes, l’assignatura ens ha ofert la possibilitat de ser una mica més conscients, no només dels recursos que ofereixen les TIC, sinó també de la influència d’aquesta en la nostre societat, de les seves funcions i les seves limitacions. Mitjançant, principalment el treball de la blogosfera, la vikipèdia o la conferència de la Web 2.0.

El que més m’ha agradat ha estat poder dur a terme curtmetratges, ja que el tema audiovisual m’interessa molt i mai havia tingut la opció de treballar-lo a classe.

En conclusió, l'assignatura i el procés d'el·laboració del bloc ha estat per amí d'allò més enriquidor.

He treballat cadascuna de les meves entrades al bloc, pel que qualsevol d’elles hem seria útil pel que fa a la valoració. Però en destacaré 3.

1.- L'entrada de Territori
Perquè trobo que és una mostra dels recursos que he aprés a classe. A l’entrada hi penjo la feina que vaig fer-hi.
- El muntatge utilitzant el GoogleEarth i el Cmaptools.
- El curtmetratge realitzat fent referència a l’origen de les llegendes.
- I una presentació addicional amb SitePal per gaudir de la presentació al complert ( Cal a dir que donades les limitacions del programa en versió demo, he dividit el text en 2 i l'he editat junt després de fer una captura de pantalla)

2.- L'anàlisi de l'anunci Oh, Brother

Per la feinada que hem va donar analitzar els primers segons de l'anunci


3.- El curtmetratge Pòsits



Perquè va estar molt divertit dur a terme aquest exercici de narració audiovisual. I ens va dur moltes hores de feina, sobre tot en l'edició del video!