dissabte, 5 de desembre del 2009

WebQuest


Hem de cercar una WebQuest, enllaçar-la i valorar-la. I tú, saps què és una webquest?

Què és una WebQuest?

Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

Apartats d'una WebQuest:

- Introducció
- Les tasques
- El procés ( definir les activitats que es duran a terme)
- L'avaluació ( s'integra dins del propi procés d'aprenentatge. S'utilitza la rúbrica, cada grup s'evalúa en diferents aspectes).
- Les conclusions

WebQuest triada: Crear una cançò

En aquesta WebQuest es faciliten software i enllaços perquè els alumnes s'animin a crear una cançò.

- Introducció:

Compondre Música és una activitat creativa que ens comunica amb els altres tot expressant sentiments sonors. La Música forma part de la nostra vida. Segurament que quan l'escolteu, penseu que us agradaria escriure una cançó que parlés de tot allò que us interessa. Doncs ara, teniu la possibilitat de fer-ho, perquè aquesta WebQuest de Música us donarà moltes eines per a que poseu la vostra imaginació al servei de la Música

- Les tasques

La tasca consisteix en compondre una cançó

Teniu dues opcions per escollir:

  • Compondre per Opció MIDI
  • Compondre per Opció d'arxiu de so digital.

Per aquesta tasca us haureu de llegir atentament els arxius i prendre una decisió conjunta.

- El procés ( definir les activitats que es duran a terme)

Es formen grups de 3 a6 i es divideixen en: escriptors,compositors, músics/tècnics de so.

En cas de crear un midi han de:

1.- Escriure la lletra mitjançant un processador de texos.
2.- Composar lamúsica amb el programa Music Time
3.- Pujar-la a la webb del centre

En cas de crear un arxiu digitl hauran de:

1.- Escriure la lletra mitjançant un processador de texos.
2.- Composar lamúsica amb el programa Music Time
3.- Enregistrarer la cançó amb el programa Audacity, que proporciona un petit estudi de so. Però tenint en compte les precaucions que hauran d'aplicar.
4.- Enregistrar la cançòen un CD.

- L'avaluació ( s'integra dins del propi procés d'aprenentatge. S'utilitza la rúbrica, cada grup s'evalúa en diferents aspectes).

Es du a terme tenint en compte:
  • Selecció i assimilació de tota la informació.
  • Redacció coherent de la lletra.
  • Escriptura musical correcte sobre pentagrama.
  • Enregistrament de la cançó a 22.050 Hz, i 8bits , Mono.
Els alumnes s'avaluen mitjançant 2 rúbriques, la de l'aspecte musical: Rúbrica 1. I la del treball en grup: Rúbrica 2

- Les conclusions. Aquesta es la conclusió que trobem a la web:

Si ja heu aconseguit compondre una cançó, us felicito i us animo a que compongueu més cançons o alguna obra per a un conjunt instrumental.

Us podeu proposar fer un debat entre vosaltres de com us heu sentit amb els companys i les companyes, si la col·laboració us ha ajudat a fer millor el treball que heu realitzat a la WebQuest.

Penseu que podria ser molt interessant que els presentessiu i els expliquessiu com de bé us ho heu passat amb la Música. Fins i tot la podeu mostrar en una sessió musical al vostre IES.

No us oblideu de comptar amb el Departament de Tecnologia, perquè el/la professora d'Informàtica us posi la vostra cançó a la Web del Centre.

Trobo que aquesta WebQuest es molt encertada. La web es molt clara, disposa d'enllaços per descarregar els arxius necessaris per dur-la a terme i s'hi distingeixen molt bé els diferents apartats. M'ha agradat aprofundir en el concepe de la WebQuest.