divendres, 11 de desembre del 2009

Phillips 6x6


Avui a classe hem dut a terme la dinàmica de grups Phillips 6x6

Funcionament:


* 6 qüestions a resoldre en 6 minuts
* Grups de 6 amb un secretari rotatiu
* Es formula la pregunta i es debat en cada grup durant 6 minuts. El secretari pren notes a l'ordinador per poder-les recollir en acabar la sessió.
* Al cap dels sis minuts es posen en comú durant uns 10 minuts. Cada secretari exposa la reflexió del seu grup.

En el nostre càs hem fet 5 preguntes i grups de 5. Érem el grup 1.

Membres grup: Salva, Anna, Núria, Sara i jo, la Rebeca

Aquests són els temes que hem tractat i les respostes suggerides.

DIGITALITZACIÓ:

Procés de conversió de la informació analògica: video, àudio, imatge, etc. En bits. És a dir, llenguatge binari. Per tal que sigui entés per una computadora.

MULTIMÈDIA:

És un sistema que utilitza múltiples mitjans d'expressió ( textos, imatges, arxius d'àudio).

TIC:

Acrònim de: Tecnologia de la Informació i la Comunicació.

EXEMPLES DE LES POSSIBILITATS DE LA INFORMACIÓ DIGITALITZADA:

Podem visualitzar-la en una pantalla
Imprimir-la
Pot ésser enviada o consultada a través d'internet
La podem manipular
Reproduir infinites vegades sense perdre qualitat
Copiar
Compartir
Combinar, creant un document multimèdia
Podem etiquetar-la i guardar-la
--------------------------------------------------------------------------
LLENGUATGE AUDIOVISUAL I MASS MEDIA:

QUÈ S'ENTEN PER LLENGUATGE AUDIOVISUAL?

És aquell tipus de comunicació que utilitza la combinació de suports de sò, vídeo o imatge per comunicar una idea. Per que sigui percebut simultàneament


SEMBLANCES I DIFERÈNCIES AMB EL LLENGUATGE VERBAL

Semblances:

En ambdós trobem un emissor, codi, canal, context i receptor
Es perceben per la oïda

Diferències:
Es percep tant per l'oïda com per la vista
Pot ser multimèdia
El llenguatge AV, ofereix noves formes d'entendre el llenguatge. Una visió subjectiva basada en plans, angles, colors, músiques.. ( Per exemple en els anuncis)
El llenguatge AV és sintètic ( es percep de cop) i el verbal analític
El verbal requereix un procés d'aprenentatge, l'AV no

RELACIONEU-HO AMB LA INFLUÈNCIA EDUCATIVA DELS MASS MEDIA

Els Mass Media (TV, internet..) donades les característiques dels medis AV reforcen els conceptes treballats a l'escola. Tenint en compte que a l'escola sovint, utilitzem només el llenguatge verbal.

----------------------------------------------------------------------------------------
INTERNET. HIPERTEXT. XARXES DE CONEIXEMENT

QUÈ S'ENTÉN PER HIPERTEXT?


Un text o document que està enllaçat amb d'altres. Auqests enllaços formen una xarxa

RELACIONA-HO AMB EL CONCEPTE "XARXA DE CONEIXEMENT"

El conjunt d'enllaços consolida finalment una cadena de coneixements
Un exemple en són la blogosfera o la wikipèdia

-------------------------------------------------------------------------------------------

SOCIETAT DIGITAL. WEB 2.0

EXPLICA EL CONCEPTE DE WEB 2.0
JUSTIFICA PER QUÈ LA WIKIPÈDIA I EL FACEBOOK SÓN RECURSOS DIRECTAMENT DELACIONATS AMB AQUEST CONCEPTE

Semblances i diferències entre facebook i wikipèdia

-Xarxa d'usuaris
- Xarxa de continguts

RECURSOS TIC PER A L'APRENENTATGE: METÀFORES

CMaptools
- Caixa d'eines, em facilita la creació d'un mapa conceptual
- Tutorial
Pel que fa a la propia pàgina d'ajuda del programa que ens facilita l'enteniment d'aquest
També faria aquesta funció si l'uso per exposar la informació a uns alumnes

Teachertube

Farm Ville ( Joc del facebook)
Simulació, mitjançant les teves accions hi ha reaccions

APRENENTATGE COL·LABORATIU

EXPLICA QUÈ ÉS UN PROJECTE TELEMÀTIC I JUSTIFICA DE QUINA MANERA PERMET APROFITAR ELS AVANTATGES DE L'APRENENTATGE COL·LABORATIU

Com aquest últims punt no els hem acabat, els afegiré més endavant amb una entrada nova al blog.

------------------------------------------------------------------------------------------

La dinàmica Phillips 6x6 ha estat molt útil per a repassar conceptes treballats a classe.